Gör kvinnobristen att fula kvinnor kan få till det utan alkohol?

John Molony – borgmästare i den avlägsna gruvstaden Mount Isa i västra Australien – har gått ut i media och bjudit in kvinnor "med ett ofördelaktigt utseende" att bosätta sig i staden. Anledningen är kvinnobristen i stan. På varje kvinna går det fem män. (metro)

Så klart har både män och kvinnor klagat på denne mans uttalanden. Varför?
Är det för att han är FÖR ärlig. Man kan vrida och vänta på det hur man vill.
Men är verkligen männen så desperata att dom tar vad som helst?
Jo, kanske det.
Finns det så fula kvinnor att det måste till en desperat man innan dom kan få till det?
Jo, kanske det.

– Allt som oftast ser man en tjej som inte är så vacker gå längs gatan med ett stort leende på läpparna. Oavsett om det beror på något som föregått eller en förväntan inför kommande kväll, så tyder det på en viss lycka, sa han i en intervju i lokaltidningen Townsville Bulletin i förra veckan.


Skönheten ligger i betraktarens ögon bla. bla. bla. Jag är själv inte så snygg tycker jag, men vem bryr sig. Det är väl bara bra om han uppmärksammar kvinnorna på att dom kan få en chans i staden. Borde inte alla vara glada? Dom fula kvinnorna slipper ju vara ensam, och männen behöver inte bli så trötta i armarna.

Utseendet är inte allt säger en del. Självklart är det inte allt, men det är viktigt. För är det inte så att man kollar någon gång extra om man ser någon som sticker ut på något sätt. Jag gör det i alla fall.

Ibland kan man kolla på någon för att dom ser bra ut, ibland för att någon ser jävligt ful ut.
Fast så får man väl inte säga i det "politiskt korrekta Sverige".

Så lev som ni vill och kolla på världen med kritiksa ögon...

Kommentarer
Postat av: mel

hade det inte räckt om borgmästaren konstaterat att det det fanns ont om kvinnor i stan? [varför tänker jag på tv-serien "men in trees"?]



jag älskar att kolla på folk. olika format. ibland tycker jag att det som i gängse uppfattning är fult, är fint. hur ska jag då titta för att inte missuppfattas? varje gång jag gör det är jag rädd att mitt leende ska tolkas som att jag skrattar nedvärderande... man får titta som man vill, men nån rättvisa blir det inte så länge vi har normer för vad som är fult och snyggt.

2008-08-18 @ 23:28:53
URL: http://mel.blogg.se/
Postat av: Maritha

Kul att se något från dig igen, Ms Mybell!

2008-08-19 @ 00:14:12
URL: http://maritha.blogg.se/
Postat av: Ms Mybell

Älskar oxå att titta på folk. Speciellt de som man får en chans att klaga på eller sucka över. Varför är det så? Är det för att man då själv känner sig lite bättre? Nää... så är det nog inte. Jag tycker bara helt enkelt om att titta på folk.



Till Maritha:

Hur hittade du hit? Hiihi. KUL!!!

Välkommen. Hoppas allt är bra med dig!

Kram på dig från Ms Mybell

2008-08-19 @ 06:44:54
Postat av: Maritha

Tackar tackar :) Jag hittade dig via Mel...

Jodå allt är bra här, hoppas allt är bra med dig också, att du fortfarande är ihop med drömprinsen och mår allmänt bra!

2008-08-19 @ 20:28:47
URL: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0